Σάββατο 27 Ιουνίου 2009

Ο αυθαίρετος - προβληματικός "Μεγάλος Μόλος" (1970 - 20??)

Πρόκειται για το μόλο που εικονίζεται αριστερά. (Φωτογραφία του 2008). Όπως φαίνεται και στο ακόλουθο έγγραφο, κατασκευάστηκε γύρω στο 1970 (δηλαδή επί χούντας). Σύμφωνα δε με το έγγραφο, η καταστροφή του ίδιου του έργου αλλά και του περιβάλλοντος χώρου (μπάζωμα) ήταν σχεδόν άμεσα αισθητή. Οι ντόπιοι μιλούσαν για 2-3 χρόνια. Εμείς θα αρκεστούμε ότι αυτό το έγγραφο που επιβεβαιώνει την καταστροφή γράφηκε μόλις 5 χρόνια μετά την κατασκευή του "Μεγάλου Μόλου". Αν αναλογιστείτε πως τέτοια έργα σχεδιάζονται με προοπτική από 20 - 100 χρόνια (!!!) αντιλαμβάνεστε την προχειρότητα του σχεδιασμού και της κατασκευής. Και αν ένα τέτοιο συμπέρασμα σας φαίνεται κάπως αστήρικτο και υπερβολικό μιας και φαίνεται να προκύπτει μόνο από την κοινή λογική κάνετε λάθος: Παρακάτω θα δείτε έγγραφο του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) το οποίο ενισχύει αυτά τα συμπεράσματα αφού αναφέρει πως το συγκεκριμένο έργο, έγινε...."ΑΝΕΥ μελέτης" !!!

Η καταστροφή, λοιπόν, του μόλου (βύθιση), είναι ακόμα και σήμερα φανερή: Το αρχικό μήκος του (αναφέρεται στα παρακάτω έγγραφα) ήταν 100μ., ενώ το σημερινό του μήκος ακόμα και σύμφωνα με τη Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού, είναι περί τα 64μ.!!! (Πατήστε ΕΔΩ για να το μετρήσετε μόνοι σας).



20 Ιανουαρίου 1976
H 1η επίσημη καταγγελία στις αρχές
για τον προβληματικό μόλο.

Μετά από αρκετές δημοσιεύσεις σε τοπικές εφημερίδες της εποχής, ορισμένοι Αλιείς της Νάξου πήραν την πρωτοβουλία να αναφέρουν - καταγγείλουν τις ολέθριες επιπτώσεις της προβληματικής κατασκευής. Διαβάστε τις στο παρακάτω έγγραφο (2 σελίδες - ΕΙΚΟΝΑ 1 & ΕΙΚΟΝΑ 2) που κατατέθηκε από τους "Αλιείς Νάξου" προς το Αρχηγείο του Πολεμικού Ναυτικού στις 20-01-1976 (η ημερομηνία φαίνεται στην 1η σελίδα κάτω αριστερά - κατακόρυφα) .




Όπως βλέπετε (αριστερό "κλικ"), στην καταγγελία τους, μιλούν για μπάζωμα του πυθμένα 1 - 3μ. μέσα σε μόλις μία 3ετία, καθώς και για κινδύνους κατά τον ελλιμενισμό των σκαφών τους ! Σκεφτείτε δε ότι το έργο είναι ολοκαίνουργιο (5 ετίας).

Για τη συνέχεια της παρουσίασης, από αυτό το έγγραφο θα χρειαστεί να συγκρατήσετε δύο στοιχεία:

  • 1. Ό,τι ο "μεγάλος μόλος" όταν κατασκευάστηκε είχε συνολικό μήκος 100μ., ενώ το 1976, μεγάλο μέρος του είχε βυθιστεί.
  • 2. Ό,τι αρκετοί από αυτούς που το 1976 διαμαρτύρονταν για τον λανθασμένα κατασκευασμένο προβληματικό κυματοθραύστη, σήμερα είναι ΦΑΝΑΤΙΚΟΙ υπέρμαχοι της κατασκευής ενός μόλου που (όπως θα δούμε και από τα σχέδια) θα κατασκευαστεί κυριολεκτικά, επάνω από τον προβληματικό - κακοσχεδιασμένο "μεγάλο μόλο" για τον οποίο διαμαρτύρονταν από το '73, διατηρώντας έτσι τη λανθασμένη διεύθυνσή του και διαιωνίζοντας (αν όχι διογκώνοντας) τα προβλήματα που δημιουργεί.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι -όπως μπορείτε να δείτε- οι περισσότεροι από αυτούς που υπογράφουν είναι Χωραΐτες ! Θα σας δείξουμε αργότερα πως οι τοπικές Αρχές, έκαναν χρήση και στη Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΣτΕ, αυτού του εγγράφου και άλλων παρόμοιων, προκειμένου να παρουσιάσουν τους εν λόγω αλιείς ως μόνιμων κατοίκους Απόλλωνα..., ώστε να δικαιολογείται η κατασκευή ενός Αλιευτικού Καταφυγίου στον Απόλλωνα με Ευρωπαϊκά Κονδύλια !!!

4 μήνες αργότερα...
Η απάντηση του Πολεμικού Ναυτικού
(20 - 04 - 1976)

Δείτε παρακάτω την απάντηση του αρχηγείου του Πολεμικού Ναυτικού (ΕΙΚΟΝΑ 3) σχετικά με το θέμα, 4 μήνες μετά (η ημερομηνία φαίνεται επάνω δεξιά - 20/04/1976). Τα υπογραμμισμένα είναι προς διευκόλυνσή σας.

Νομίζω ότι αυτά που έχουν υπογραμμισθεί με κόκκινο χρώμα αποδεικνύουν περίτρανα ότι ο σημερινός, υφιστάμενος "μεγάλος μόλος" είναι προϊόν αυθαιρεσίας από την εποχή της χούντας εγκυμονώντας κινδύνους και αλλοιώνοντας την ακτή και τον πυθμένα.

------------------------------------------------------------

Πέρα από τα προαναφερθέντα έγγραφα που ΠΙΣΤΟΠΟΙΟΥΝ τη ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ διεύθυνση και την απουσία μελέτης, υπάρχουν και επιπλέον στοιχεία που ΜΑΡΤΥΡΟΥΝ αυτό το γεγονός, όπως είναι ορισμένα posts του "KOYROS" στην ενότητα που μιλά για το λιμάνι τα οποία σας προτείνω να διαβάσετε. Εκεί θα δείτε πληθώρα δημοσιευμάτων από τοπικές εφημερίδες και τα οποία αφορούν δηλώσεις των τότε τοπικών παραγόντων κ.λ.π.
Προσωπικά θα ήθελα να τον ευχαριστήσω για τη συνδρομή του στην ενημέρωση. Όσοι δεν πιστεύετε, δεν έχετε παρά να τα αναζητήσετε μόνοι σας... Θα παρακαλόύσα τον KOYROS να μας πει αν υπάρχει αυτή η δυνατότητα...



ΚΑΙ ΣΑΣ ΡΩΤΩ:

ΕΣΕΙΣ ΑΝ ΕΙΧΑΤΕ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ & ΕΞΟΥΣΙΑ, ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΝ, ΠΟΙΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΥ ΘΑ ΦΡΟΝΤΙΖΑΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΕΝΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΥ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ & ΣΩΣΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ;;;;;

Εγώ πάντως θα φρόντιζα (τουλάχιστον) να ακολουθήσω ΤΑ ΝΟΜΙΜΑ, όχι απλώς για να είμαι νόμιμος, αλλά γιατί έτσι θα είχα έναν "αρχικό - καλό οδηγό" (μπούσουλα) για το "τι" και "πώς" πρέπει να κάνω για να φτιαχτεί σωστά το έργο. Ο νόμος Α.Ν. 2344/40 ο οποίος μνημονεύεται στο παραπάνω έγγραφο του ΠΝ (μάλιστα έχει αναθεωρηθεί το 2001 από πιο τον πολύ πιο "απαιτητικό" Νόμο 2971/01), προβλέπει κάθε τι σχετικό με το σχεδιασμό ως προς τον Αιγιαλό και την Παραλία.
Οι συγκεκριμένοι Νόμοι (παλιός & καινούργιος), περιγράφουν σε απίστευτα μεγάλη λεπτομέρεια τις διαδικασίες που προβλέπονται για κατασκευές μέσα στη θάλασσα.

Δυστυχώς όμως φαίνεται πως οι..."Άρχοντες του τόπου", δεν έχουν ΠΟΤΕ χρόνιο, να διαβάσουν τέτοιους Νόμους και να τους εφαρμόσουν (παρ' ότι υποχρεούνται). Αντίθετα, όπως και οι περισσότεροι πολιτικάντηδές αυτής της Χώρας, έχουν "αυξημένες υποχρεώσεις": Κοινωνικές εκδηλώσεις, κοπές πίττας κ.λ.π, κ.λ.π., κ.λ.π.
Χάρη σε αυτή την ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ για τα καθήκοντά τους (βλέπετε, δεν τους νοιάζει αφού κάθονται καλά στις "καρέκλες" που τους δίνουμε με την ψήφο μας....) καταλήξαμε στην 1η "δήθεν" μελέτη του 1999...