Κυριακή 30 Μαρτίου 2008

Αλήθειες & Ψέμματα για το λιμενικό έργο...

Ενότητα 2



Ενότητα 2.1.: Τα σχέδια της μελέτης...

Ορίστε λοιπόν 2 βασικά σχέδια από τα έξι (6) που έχουμε στη διάθεσή μας. Η αλήθεια είναι πως συγκριτικά με τη "δήθεν" μελέτη του 1999 ΑΠΟ ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ & ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ υπήρχε μεγάλη διαφορά:
Αυτό που θέλω να πω είναι πως πλέον τα σχέδια έγιναν ηλεκτρονικά και όχι στο χέρι (ή μάλλον στο πόδι) όπως της προηγούμενης "δήθεν" μελέτης. Ταυτόχρονα ήταν πολλά περισσότερα (6 έναντι 1) και περιελάμβαναν λεπτομέρειες κατασκευής, τομές κ.λ.π. Δυστυχώς ή ευτυχώς όμως αυτή η αναλυτική αποτύπωση του έργου, αποκαλύπτει ότι στην ουσία ο σχεδιασμός-μελέτη του έργου είναι πανομοιότυπος και στις 2 περιπτώσεις ('99 & 2005), αν και έγινε από ΠΑΝΤΕΛΩΣ διαφορετικούς μελετητές. Αυτό δείχνει πως στην ουσία οι βασικές υποδείξεις για το που, πως και πόσο μεγάλο θα γίνει το έργο δεν έγιναν από τους μηχανικούς αλλά από τους...πολιτικάντηδες....

Ορίστε λοιπόν η οριζοντιογραφία του έργου. Πάλι φανταστείτε σαν να το βλέπετε από ψηλά (π.χ. από ένα αερόστατο) αλλά αυτή τη φορά το "αερόστατο" φανταστείτε πως πετάει χαμηλότερα από την προηγούμενη φορά (Το βλέπουμε δηλαδή από πιο κοντά το έργο) - (Εικόνα 20):


Να και μια από τις συνολικά 17 τομές που σχεδιάστηκαν για την πληρέστερη απεικόνιση αυτού του θηρίου. Συγκεκριμένα είναι η "Τυπική Διατομή 5" (δηλαδή έχουμε κόψει το μόλο εκεί που είναι τα νούμερα 5 (δεξιά και αριστερά του), και ουσιαστικά είναι σαν να στεκόμαστε μπροστά από το Βιολογικό και να κοιτάμε τον μόλο και στο βάθος τον Καλόγερο (ο οποίος φυσικά στο σχέδιο δεν φαίνεται (Εικόνα 21):

ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΔΕ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΛΑ, ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΤΑΝ "ΑΝΟΙΞΕΤΕ" ΤΗ ΦΩΤΟ ΣΕ ΝΕΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, ΣΑΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΝΟΥΜΕΡΟ ΤΗΣ ΦΩΤΟ. ΑΥΤΟΜΑΤΑ ΘΑ ΜΕΤΑΒΕΙΤΕ ΣΕ ΑΛΛΟΝ ΙΣΤΟΤΟΠΟ ΟΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΕ ΥΨΗΛΗ ΑΝΑΛΥΣΗ. ΘΑ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΕΤΕ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ.

Στο δεύτερο σχέδιο αποδεικνύεται περίτρανα, ότι ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΜΟΛΟΣ θα κατασκευαζόταν ακριβώς επάνω στον σημερινό αυθαίρετο - παράνομο - μισοκατεστραμμένο και λανθασμένο μόλο του '70 !!!!! Μιλάω φυσικά για τη διακεκομένη γραμμή (που σας την έχω υπογραμμίσει με κίτρινο χρώμα). Το γράφει ξεκάθαρα άλλωστε με λόγια στο κέντρο το σχεδίου λίγο πιο κάτω από τη διακεκομμένη....Κάποιος μάλλον θα πρέπει να ενημερώσει τους υπεύθυνους σχεδιασμού, ότι "έπεσε" η χούντα. Δε θα τους βασανίσει κανείς αν αλλάξουν κάτι από τη θέση ή και τη διεύθυνση του υφιστάμενου μόλου...Κάποιος θα πρέπει να τους πει ότι θα πρέπει να μελετηθούν και άλλες θέσεις/διευθύνσεις/είδη μόλων - κυματοθραυστών.

Παρατηρήστε επίσης ότι το ύψος του υπάρχοντα μόλου (του '70) είναι μόλις 2 μέτρα πάνω από τη στάθμη της θάλασσας (όσο έγραφε και στην τεχνική έκθεση η μελέτη του 1999), και συγκρίνετέ το με το συνολικό ύψος που έχει ο καινούργιος μόλος πάνω από τη στάθμη της θάλασσας (+5,10m). Ακόμα και με το μάτι είναι ξεκάθαρο ότι ο νέος μόλος που θα κατασκευαζόταν, ήταν περίπου 2,5 φορές ψηλότερος από τον σημερινό!!!! Δε συμφωνείτε;;;

Για όσους δεν μπορούν να καταλάβουν από το σχέδιο, ποιο κομμάτι υπάρχει ήδη και ποιο θα κατασκευαζόταν αν υλοποιούσαν τη μελέτη, παραθέτω την παραπάνω οριζοντιογραφία (Εικόνα 20) με σκιαγραμμισμένα τα καινούργια κομμάτια που θα κατασκευάζονταν (Εικόνα 22):


Νομίζω ότι τώρα γίνεται περισσότερο αντιληπτή η τεράστια έκταση της κατασκευής. Όπως βλέπετε συγκριτικά με την "παραλία" του χωριού, το έργο είναι θηριώδες ΚΑΙ ΣΕ ΠΛΑΤΟΣ. Προσέξτε επίσης κάτω αριστερά τον παράνομο αντιπροσαμμωτικό μόλο ο οποίος έχει καλύψει εντελώς το θαλάσσιο τμήμα του αρχαίου μόλου. Φαίνονται μόνο λίγα βράχια που είναι στη στεριά.

Προκειμένου να σας αποδείξω με ακόμα έναν τρόπο ότι στην ουσία δεν έχει γίνει μελέτη και η θέση και η διεύθυνση του μόλου ακολουθούν πιστά το σημερινό λανθασμένο μόλο της δεκαετίας του '70, μέσω σχεδιαστικού προγράμματος μετέτρεψα την κλίμακα της μιας μελέτης και τοποθέτησα μέρος του σχεδίου του 1999 (σκούρο πράσινο χρώμα) επάνω σε αυτό του 2005 (Εικόνα 23):



Όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας, η θέση, το μήκος και η διεύθυνση των 2 μόλων σχεδόν ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ !!! Οι διαφορές που εμφανίζονται οφείλονται πιθανόν στον κακό (ανακριβή) σχεδιασμό του ενός από τα δύο σχέδια (μάλλον του 1999) ή και των 2 σχεδίων ή ακόμα και σε κακή φωτοαντίγραφο των σχεδίων. Προσέξτε ότι τα 140μ. συνολικού μήκους του μόλου, στα οποία αναφερόταν η μελέτη του 1999, υπάρχουν ακόμα, μόνο που αυτή τη φορά αφορούν το συνολικό μήκος της "στέψης" του μόλου (2005), δηλαδή του επιπέδου που βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο πάνω από τη θάλασσα (Εκεί που υπάρχει η βάση του φάρου). Στην πραγματικότητα αν μετρήσετε πάνω στο σχέδιο, θα δείτε ότι ο μόλος πλέον είναι 164μ. !!!!

Λοιπόν τι λέτε;; Δεν είναι τραγικό που από τη δεκαετία του '70, όπου και κατασκευάστηκε παράνομα και χωρίς καμία μελέτη ο σημερινός μόλος, εξακολουθούν να συντάσσουν "ΔΗΘΕΝ ΜΕΛΕΤΕΣ" που ΟΛΕΣ (Ανεξαρτήτως μελετητή) καταλήγουν να παρουσιάζουν στην ίδια θέση, με την ίδια διεύθυνση και με παρόμοιες διαστάσεις τους "δήθεν νέους μόλους";;;;

Σκεφτείτε το λίγο από την αρχή:

Δεκαετία 1970
Κατασκευάζεται μόλος 100μ. από τη χούντα. Μέχρι σήμερα (για να είμαστε και καλοπροαίρετοι) όχι απλώς δεν έχει βρεθεί πουθενά η μελέτη με βάση την οποία αποφασίστηκαν η θέση, η διεύθυνση, τα υλικά και το μέγεθος αυτού του μόλου αλλά ΑΝΤΙΘΕΤΑ:
  1. Σύμφωνα με γραπτές καταγγελίες μαρτύρων (Εικ.1 & Εικ.2), τοπικές εφημερίδες κ.λ.π., ο μόλος μέσα στα πρώτα χρόνια καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό, ενώ είχε ήδη προκαλέσει το μπάζωμα του κόλπου που προστάτευε δημιουργώντας κίνδυνο ελλιμενισμού των σκαφών.
  2. Το Πολεμικό Ναυτικό, επιβεβαίωσε και τόνισε ότι το συγκεκριμένο έργο δεν είχε γίνει με καμία μελέτη και καμία έγκριση (Εικ.3 & Εικ.12 & Εικ.14).
Κατά τη γνώμη αυτοί οι 2 λόγοι σε συνδυασμό ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΜΕΛΕΤΗ για τον συγκεκριμένο μόλο.

1998 - 1999
Γίνεται η πρώτη απόπειρα σχεδιασμού ενός λιμενικού έργου στον Απόλλωνα ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΒΑΣΗ:

Ήθελαν να επισκευάσουν τον ήδη λανθασμένο σχεδιαστικά μόλο των 70's!!!

Κανονικά θα έπρεπε να ξεκινήσουν κάνοντας ακτομηχανική μελέτη και να εξετάσουν πολλές (αν όχι όλες) πιθανές θέσεις και διευθύνσεις ενός ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΥ λιμενικού έργου που θα φτιαχνόταν εκ του μηδενός.

Ένας βασικός λόγος που δεν το έκαναν ήταν γιατί τα κονδύλια που διέθετε η Ευρώπη αφορούσαν επισκευή ήδη κατασκευασμένων έργων και όχι κατασκευή τους εξ ολοκλήρου από την αρχή.
Αυτό όμως ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ, αφού μετά από λίγο καιρό θα είχαμε πάλι τα ίδια καταστρεπτικά αποτελέσματα στον όρμο (μπάζωμα και πιθανή καταστροφή του ίδιου του μόλου). Δυστυχώς ούτε που τους πέρασε από το μυαλό...

1999-2006
Πάλι στην ίδια λανθασμένη βάση (Μόλος 70's) γίνεται μια νέα μελέτη υποτίθεται πιο σοβαρή. Και λέω πιο σοβαρή γιατί υποτίθεται πως για αυτό το λιμάνι (Εικ.22) έγινε και ακτομηχανική μελέτη...
Δυστυχώς όμως η ακτομηχανική μελέτη που έγινε, δεν είχε σαν σκοπό να προσδιορίσει ποια είναι η κατάλληλη θέση, διεύθυνση και μέγεθος του μόλου. Αντίθετα στη μελέτη αυτή και τα τρία αυτά ζητούμενα θα δείτε παρακάτω πως ήταν ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Και μάλιστα δεδομένα με βάση το σχέδιο του 1999!!! Θα εξηγήσουμε παρακάτω γιατί...
Ακόμα και όταν μέσα στη μελέτη γράφει ρητά και κατηγορηματικά ότι ο όρμος με βάση αυτό το μόλο θα μπαζώνει 1,3μ. το χρόνο, δε σχολιάζει αν αυτό το μπάζωμα είναι λίγο ή πολυ. Δε σχολιάζει αν είναι απαγορευτικό για τη χρήση που το θέλουμε το λιμάνι. Δε λέει τίποτα προφανώς γιατί θα έπρεπε να γράψει ότι η θέση, η διεύθυνση και οι διαστάσεις αυτού του μόλου ήταν λανθασμένες....
Τα σχέδια όμως θα δούμε ότι είχαν ήδη γίνει, ενώ θα έπρεπε να περιμένουν για τα αποτελέσματα της μελέτης.
Θα με ρωτήσετε φυσικά: Τότε ποιο ήταν το νόημα που έκαναν τη μελέτη;;
Η απάντηση είναι απλή: Απλώς στο φάκελο έπρεπε να υπάρχει και ακτομηχανική μελέτη. ΓΙΑ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ δηλαδή. Δεν ενδιέφερε τι ακριβώς έλεγε. Αρκεί που υπήρχε και δεν έλεγε τίποτα αρνητικό.

2.1.1. Ο μόλος του 2005 ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Σε αυτή την υποενότητα θα παρουσιάσουμε και θα αναλύσουμε τα παραπάνω σχέδια που δείξαμε και με τη βοήθεια φωτογραφικού υλικού. Για καλύτερη κατανόησή σας όμως (όπως και στην οριζοντιογραφία του 1999, έτσι και εδώ θα παραθέσω σχέδιο με νούμερα (κάτι σαν ξενάγηση). Ορίστε λοιπόν τα δύο(2) σχέδια στα οποία θα αναφέρομαι από εδώ και πέρα:

Οριζοντιογραφία (Εικόνα 24)


Τυπική Διατομή 5 (Εικόνα 25)


Καταρχάς να σας υπενθυμίσω ότι η τυπική διατομή 5 είναι μόνο μία από τις 17 που έχουν σχεδιαστεί... Όπως καταλαβαίνετε το σχέδιο με το σύνολο των διατομών ήταν τεράστιο και μας ήταν αδύνατο να το ψηφιοποιήσουμε και να το ανεβάσουμε στο blog. Μάλιστα ήταν τόσο μεγάλο που χωρίστηκε από τους ίδιους τους σχεδιαστές σε 2 μέρη: 1 σχέδιο με τις τ.διατομές από 1 έως και 7 και άλλο 1 με τις τ.διατομές από 8 έως και 17 !!!!
Θεωρήσαμε πως δεν είχε νόημα αφού οι διατομές έχουν μικροδιαφορές μεταξύ τους.

Για να καταλάβετε και όσοι δεν έχετε ιδέα από σχέδιο τι βλέπουμε στη τ.διατομή θα προσπαθήσω να σας το παρομοιάσω. Αν φανταστείτε ότι ο μόλος είναι αυτό το στενόμακρο γλυκό από σοκολάτα και μπισκότα που κάποιο το ονομάζουν "κορμό" και κάποιοι άλλοι "μωσαϊκό". Αν το κοιτούσαμε από πάνω ας υποθέσουμε ότι θα φαινόταν περίπου όπως στην οριζοντιογραφία (Εικ.24). Αν τώρα πάμε και κόψουμε τον "κορμό" (το μόλο δηλαδή) στη θέση 5 της οριζοντιογραφίας και μετά σκύψουμε για να δούμε από το πλάι το κομμένο κομμάτι, θα δούμε τα μπισκότα μέσα, σωστά;;;
Έτσι και εδώ έχουμε κόψει το μόλο και είναι σαν να κοιτάμε το εσωτερικό του από το πλάι. Σαν να στεκόμαστε δηλαδή από τη μεριά του Βιολογικού να κοιτάμε προς τον Καλόγερο αλλά να έχουμε κόψει με ένα τεράστιο μαχαίρι στη γραμμή 5 τον μόλο και να βλέπουμε όλο του το εσωτερικό. Έτσι όπως είναι δηλαδή το σχέδιο, στα αριστερά είναι το ανοιχτό πέλαγος, στα δεξιά το χωριό και εμείς κοιτάμε τον Καλόγερο...

Τα κόκκινα νούμερα έχουν μπεί από αριστερά προς τα δεξιά και από πάνω προς τα κάτω. Έτσι έχουμε:

Θέση 1 (οριζοντιογραφία): Πρόκειται για την Εκκλησία του χωριού, τον Αΐ Γιάννη. Απλώς το αναφέρω για να καταλάβεται λίγο το χώρο και τα μεγέθη γενικότερα (Συγκρίνετε ας πούμε το μέγεθος της Εκκλησίας με τους δύο μόλους (τον κύριο και τον αντιπροσαμμωτικό) για να καταλάβετε το μέγεθός των κατασκευών τεράτων...

Θέση 2 (οριζοντιογραφία): Όπως βλέπετε γράφει ξεκάθαρα τη λέξη "αποδυτήρια" τα οποία απεικονίζονται στο σχέδιο. Δυστυχώς (και παραδόξως για ένα τέτοιας κλίμακας/λεπτομέρειας τοπογραφικό τα σκαλιά δεν τα έχουν καταγράψει - σχεδιάσει). Η αλήθεια είναι πως δε χρειάζονταν πουθενά. Απλώς για τυπικούς λόγους θα ήταν πιο πλήρες το σχέδιο αν το είχαν κάνει. Θα προσέξατε και λίγο πιο κάτω που λέει τη λέξη "λουτρά". Εδώ εννοεί τις δύο (2) τσιμεντένιες "γούρνες που συνήθως βλέπετε καθώς κατεβαίνετε τα σκαλιά. Δυστυχώς ούτε αυτές τις απεικονίζει. Απλώς αναφέρει τη θέση τους.


Θέση 3 (οριζοντιογραφία): Εδώ απλά θέλω να σας ΤΟΝΙΣΩ για ακόμα μία φορά ότι ο αντιπροσαμμωτικός μόλος θα γίνει ΑΚΡΙΒΩΣ επάνω στον αρχαίο μόλο. Θα "θάψει" δηλαδή στην ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ τον πολιτισμό μας, την ιστορία μας και ΚΥΡΙΩΣ την ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΑ (το λέω για να το ακούσετε εσείς οι ντόπιοι) !!!
Το τονίζω επίσης γιατί μέχρι να πάρουμε τη μελέτη στα χέρια μας ο ΙΔΙΟΣ ο Έπαρχος της Νάξου μας διαβεβαίωνε (προφορικά βέβαια) ότι ο αρχαίος μόλος δε θα πειραχτεί από το έργο. Εννοείται πως δεν τον πιστέψαμε και όταν αποκαλύφθηκαν τα ψέμματα που μας έλεγε δείχνοντάς του ότι τελικά καταφέραμε και είδαμε τη μελέτη που με τόση επιμέλεια μας έκρυβε, μας υποσχέθηκε ότι θα τον μετατοπίσουνε !!!!!

Αυτά τα "κομπογιαννίτικα δε γίνονται για δύο λόγους:

1. Αν ήθελαν και τους ένοιαζε θα είχαν κάνει αυτή τη μετατόπιση του αντιπροσαμμωτικού μόλου από ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ και ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ., χωρίς εμείς να διαμαρτυρηθούμε.

2. Ο δεύτερος λόγος που ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΟΥΝ είναι και ο βασικότερος. Στα έργα που επιχορηγούνται από την Ε.Ο.Κ. ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΑΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ. Σε περίπτωση δηλαδή που μετατόπιζαν τον αντιπροσαμμωτικό σε άλλη θέση (ακόμα και πολύ κοντινή) θα έτρωγαν πρόστιμα μέχρι να συμμορφωθεί η πραγματική κατασκευή με το σχέδιο που είχαν δείξει στην Ε.Ο.Κ.ή δε θα έδινε η Ε.Ο.Κ. τα κονδύλια για να κατασκευαστεί το έργο.

Ο ΕΠΑΡΧΟΣ ΔΗΛΑΔΗ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΕ ΨΙΛΟ ΓΑΖΙ. Απλώς είμασταν τυχεροί που το καταλάβαμε πολύ πολύ γρήγορα...

Για όσους ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ (ή να ισχυρίζονται ψευδώς) ότι ο αντιπροσαμμωτικός μόλος δε θα γινόταν επάνω στον αρχαίο μόλο ΟΡΙΣΤΕ και άλλες αποδείξεις:

Τα βλέπετε τα βράχια που έχουν σχεδιαστεί σε αυτή την οριζοντιογραφία (Εικ.24) ακριβώς κάτω από τον κόκκινο αριθμό "3" ;;;
Για πείτε μου λοιπόν, αν δεν είναι αυτά που έχουμε κυκλώσει στις 2 φωτογραφίες (Εικόνες 26 & 27), τότε ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ;;;




Όσο για τις διαστάσεις του μόλου συγκρίνετέ τον πάνω στο σχέδιο, με τα φυσικά βράχια που βρίσκονται λίγο πιο πάνω, μπροστά στα αποδυτήρια. Νομίζω πως είναι φανερό ότι είναι 3 - 4 φορές πιο μέσα προς τη θάλασσα, δηλαδή 3 - 4 φορές μακρύτερος!!! Μάλιστα αν δείτε την οριζοντιογραφία
(Εικόνα 24) θα παρατηρήσετε ότι το μήκος του αντιπροσαμμωτικού είναι 32μ. Θυμάστε πόσο ήταν στην προηγούμενη δήθεν μελέτη του 1999;;; Ανατρέξτε στο τέλος της 1ης σελίδας εκείνης της Τεχνικής Έκθεσης (Εικόνα 6) και θα δείτε ότι από τότε ο μόλος είχε σχεδιαστεί 30μ. Λέτε να είναι σύμπτωση;;; Ο μελετητής του 1999 και η μελετητική ομάδα του 2004-5 κατέληξαν σε τόσο κοντινές διαστάσεις του μόλου και μάλιστα στην ίδια θέση;;; Δε νομίζω.

Και για όσους υποθέσουν πως αυτός ο σχεδιασμός είναι αποτέλεσμα "επιστημονικής" μελέτης και για αυτό δε διαφέρουν τα νούμερα, να τους γνωστοποιήσω τα ακόλουθα:

  • 1. Έχω ρωτήσει περισσότερους του ενός ειδικευμένους επιστήμονες σχετικά με το θέμα και δυστυχώς μου επιβεβαίωσαν ότι δεν είναι δυνατόν σε μία τέτοια έκταση να υπάρχει μία και μοναδική λύση για τις διαστάσεις και τις διευθύνσεις του μόλου.
  • 2. Αν ήταν πάλι τόσο μοναδική λύση "επιστημονικά" πως μας διαβεβαίωνε ο κ.Έπαρχος ότι θα άλλαζαν οι διαστάσεις ή η θέση του μόλου;;; Ψέμματα έλεγε;;; (Μπορεί)
  • 3. Πέρα από αυτό ΔΕΝ ΕΙΔΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΜΕΛΕΤΗ ΤΗΝ "ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ" ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ, το σκεπτικό δηλαδή και τους υπολογισμούς, οι οποίοι οδηγούν στην απόφαση να κατασκευαστεί αντιπροσαμμωτικός μόλος του συγκεκριμένου μήκους/πλάτους/ύψους. Πώς βγήκαν δηλαδή αυτά τα νούμερα;; Προκαλώ τους μελετητές να μας πούνε. Το blog είναι ανοιχτό και για αυτούς.

Θέση 4
(οριζοντιογραφία): Είναι η διάσημη σε όλους μας Disco "Φράουλα" !! Ένα σχετικά μεγάλο "χ" που είναι μέσα σε ένα τετράπλευρο ακριβώς κάτω από το νούμερο, είναι η πέργκολα του καταστήματος. Δεν το επισημαίνω για διαφήμιση. Απλά για να καταλάβετε πού είναι τι...

Θέση 5 (οριζοντιογραφία): Το κλασσικό διαχρονικό ΓΩΝΙΑΚΟ cafe - snack - bar "Ο καπετάν Μιχάλης". ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. ΑΠΛΑ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΕΙΤΕ...

Θέση 6 (οριζοντιογραφία): Δεξιά από το νούμερο βλέπετε (πάντα από πάνω - σαν σε αερόστατο) τον λεγόμενο "μικρό μόλο" με τα δύο του παγκάκια και τον οποίο όπως μπορείτε να παρατηρήσετε είχαν σκοπό να τον φαρδύνουν άλλα 2,60 μ. !!!!

Θέση 7 (οριζοντιογραφία): Ο γνωστός σε όλους μας ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ που ΔΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΠΟΤΕ ΣΩΣΤΑ. (Δυστυχώς ούτε αυτό είναι διαφήμιση).

Θέση 8 (οριζοντιογραφία): Σε αυτό το σημείο είναι ακόμα και σήμερα η σημερινή ράμπα καθέλκυσης σκαφών (η γλίστρα όπως λέγεται). Όπως γράφει και ΕΠΑΝΩ στο σχέδιο αυτή θα καταργηθεί αφού θα διαπλατυνθεί το υπάρχων πλάτωμα - δρόμος κατά 13 μ περίπου, και θα δημιουργηθεί ράμπα καθέλκυσης στη θέση 9 με άλλη διεύθυνση . Αλήθεια μπορεί να μου πει κανείς γιατί έπρεπε να διαπλατυνθεί το συγκεκριμένο κομμάτι;;; Γιατί δηλαδή έπρεπε ο κόλπος (η θάλασσα) να μπαζωθεί προς τον Καλόγερο για άλλα 13μ;;;

Ξέρετε τι λένε μερικοί από εσάς τους ντόπιους;; Ότι εκεί θα γίνει parking αυτοκινήτων και ταυτόχρονα θα μπούνε και άλλα τραπεζάκια "ορισμένων" καταστημάτων.

Όλοι λένε ότι για να βελτιωθεί η γραφικότητα του Απόλλωνα πρέπει να σταματήσουν να περνούν τα λεωφορεία και τα αυτοκίνητα μπροστά από τα μαγαζιά, και ορισμένοι αντ' αυτού ήθελαν να φτιαχτεί parking μπροστά στα μούτρα τους. Μπροστά στη θέα του Απόλλωνα.
Η γνώμη μου είναι πως με αυτό τον τρόπο θα έδιωχναν και τον τελευταίο τουρίστα που θα τους άφηνε τα ζεστά του λεφτά, αφού κανείς δε θα ερχόταν για να δει μια "έκθεση αυτοκινήτου". Όλοι θέλουν να βλέπουν βουνό, θάλασσα και ορίζοντα. Όχι λεωφορεία και αυτοκίνητα !!! Ήμαρτον !!!!

Θέση 9 (οριζοντιογραφία): Η νέα ράμπα καθέλκυσης σκαφών. Ενημερωτικά.

Θέση 10 (οριζοντιογραφία και Τυπική Διατομή): Όπως βλέπετε στην τυπική διατομή (Εικόνα 25) πρόκειται για το βασικό (και το πιο πλατύ) τμήμα του κυματοθραύστη, αφού χάρη σε αυτό το κεκλιμένο κομμάτι θα "σπάει" το κύμα. Υποτίθεται έγινε μελέτη για τις διαστάσεις και τη μορφή αυτού αλλά δυστυχώς η Τεχνική Έκθεση είναι ένα από τα σημαντικά κομμάτια τις μελέτης που δεν έχω καταφέρει να βρω για να σας το παρουσιάσω και από ότι έχω καταλάβει έχει μείνει κρυφή...(Γιατί άραγε;;;)

Γενική Σημείωση: Στην τυπική διατομή κάτω κάτω έχει δύο οριζόντιες λωρίδες με διάφορα νούμερα. Η κάτω λωρίδα μετράει την οριζόντια απόσταση από ένα σταθερό σημείο που είναι έξω από το συγκεκριμένο κομμάτι του σχεδίου. Έτσι μπορούμε να μετρήσουμε διάφορα πλάτη στην κατασκευή χωρίς χάρακα.

Έτσι λοιπόν, για το κομμάτι της θέσης 10, αν αφαιρέσουμε την αρχή του (9,56μ.) από το τέλος του (32,86) καταλήγουμε πως στο συγκεκριμένο σημείο (συγκεκριμένη διατομή) η κατασκευή αυτή έχει πλάτος 23,3μ δηλαδή περίπου 6 οικογενειακά αυτοκίνητα το ένα πίσω από το άλλο !!!

Θέση 11 (οριζοντιογραφία και Τυπική Διατομή): Αυτή είναι η λεγόμενη "ΣΤΕΨΗ" του μόλου, το ψηλότερο επίπεδό του. Αν κοιτάξετε πάλι στην τυπική διατομή (Εικόνα 25), αριστερά από το νούμερο 11 θα δείτε τη στάθμη στην οποία θα έφτανε η στέψη, δηλαδή σε πόσο ύψος πάνω από τη θάλασσα... Όπως βλέπετε είναι στα 5,10μ !! Θυμηθείτε μιλάμε για ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ. Σας θυμίζω και πάλι να συγκρίνετε το ύψος του σημερινού μεγάλου μόλου (διακεκομμένη κίτρινη γραμμή) με το ύψος της στέψης....Σημειώστε επίσης ότι σε αυτό το επίπεδο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ. Δεν μπορεί δηλαδή να ανέβει κάποιος εκεί και να περπατήσει, και ενδεχομένως να απολαύσει τη θέα κ.λ.π.. Μόνο αν κάνει τον Ταρζάν μπορεί να ανέβει...

Για να αντιληφθείτε το ύψος της κατασκευής, σκεφτείτε ότι περίπου τα 6μ είναι μια διώροφη πολυκατοικία !!! Δηλαδή φανταστείτε 2 ορόφους πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας!!
Και μάλιστα σκεφτείτε ότι αυτό το ύψος συνεχίζεται οριζόντια για (3,00 + 97,5 + 40 = 140,5μ.) .
Σας θυμίζει τίποτα το νούμερο;;;
Μήπως θυμάστε πόσα μέτρα ήταν ο μόλος της "δήθεν μελέτης" του 1999 ;;;
Για ανεβείτε στην αρχή του κειμένο, στην 1η Ενότητα στη δήθεν μελέτη του 1999....
ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΟΤΕ 140μ. !!!!
Η διαφορά όπως βλέπετε είναι μόνο μισό μέτρο...
Στην πραγματικότητα, σε αυτή τη μελέτη (του 2005) 140μ. είναι ΜΟΝΟ η ΣΤΕΨΗ. Το συνολικό μήκος του μόλου είναι μεγαλύτερο και συγκεκριμένα είναι (με βάση την κλίμακα της οριζοντιογραφίας) στα 164μ. Αυτό οφείλεται στο λεγόμενο ακρομόλιο που είναι αυτή η κεκλιμένη - στρογγυλεμένη κατασκευή που απαιτείται για την προστασία της "άκρης" του μόλου. Μπορείτε να το δείτε τη σύγκριση των δύο σχεδίων και (εδώ). Όπως βλέπετε το τέλος της στέψης (εκεί που είναι ο φάρος) σχεδόν συμπίπτει με το συνολικό μήκος του παλιού μόλου('99).

Το ότι η στέψη λοιπόν είναι 140μ. τους διευκόλυνε στο να χρησιμοποιήσουν με μεγαλύτερη ευκολία την περιβαλλοντική μελέτη (που έγινε εκ των υστέρων (2003) για το σχέδιο του 1999 το οποίο ήταν επίσης 140μ. μήκους) καθώς και την προέγκριση χωροθέτησης του έργου του '99
(ΕΙΚΟΝΕΣ 16, 17, 18), χωρίς να κάνουν κανέναν παραπάνω κόπο (Εγκρίσεις ΓΕΝ, αρχαιολογικές Υπηρεσίες κ.λ.π.).
Δηλαδή:

  1. Έγινε (όπως, όπως) η δήθεν "μελέτη" του 1999.
  2. "Μπλοκαρίστηκε" υπό τη σκιά των διώξεων του Επάρχου κ.λ.π., αφού είχε αμέτρητες παρανομίες, μεταξύ των οποίων και απουσία Περιβαλλοντικής και Ακτομηχανικής Μελέτης.
  3. Άμεσα οι πολιτικάντηδες - υπεύθυνοι του έργου - φιάσκου άρχισαν να αναζητούν μελετητές για τις 2 παραπάνω μελέτες. Ταυτόχρονα όμως γνώριζαν καλά πως η προηγούμενη μελέτη ήταν ΠΡΟΧΕΙΡΟΤΑΤΗ. Επομένως έπρεπε να σχεδιασθεί ξανά.
  4. Η τυπική διαδικασία προβλέπει να γίνεται πρώτα ακτομηχανική μελέτη, στη συνέχεια να σχεδιάζεται αναλυτικά το έργο και τελικά να "πλαισιώνεται" από μία Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων" που θα εξετάζει όλες τις επιπτώσεις του έργου στο εγγυς και ευρύτερο κοινωνικό και φυσικό περιβάλλον και θα αποδεικνύει ότι το έργο δεν παραβιάζει κανένα νόμο (Ευρωπαϊκό ή μη) σχετικά με το Περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ. Και δυστυχώς το επόμενο Ευρωπαϊκό Πακέτο ήταν προ των Πυλών. Δε θα προλάβαιναν. Τι σκαρφιστήκανε;; Να τα κάνουν όλα σχεδόν ταυτόχρονα. Χρονικά δηλαδή οι τρεις αυτές μελέτες γίνονταν παράλληλα !!!!
  • Πώς λοιπόν 3 μελέτες θα γίνονταν παράλληλα, αφού για να ξεκινήσει η μία πρέπει να έχει πάρει τα αποτελέσματα της προηγούμενης; Ο μόνος τρόπος ήταν να χρησιμοποιήσουν ΚΟΙΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ. Και τα καλύτερα δεδομένα που είχαν στη διάθεσή τους ήταν αυτά της προηγούμενης "δήθεν μελέτης" του 1999. Για αυτό και αν τους ρωτήσετε σήμερα για τη δήθεν "μελέτη" του 1999 θα σας πούνε πως δεν ήταν μελέτη αλλά ήταν ΠΡΟμελέτη. Είδατε εσείς πουθενά στα χαρτιά τους τότε να γράφει ποτέ τίποτα τέτοιο;;; Ούτε και εμείς....
Έτσι λοιπόν εκτιμάται πως προέκυψε αυτή η "σύμπτωση" των 140μ ως προς το μήκος του μόλου. Επειδή μάλιστα δεν ταυτίζεται ΚΑΜΙΑ άλλη διάσταση θα δείτε παρακάτω ότι στην Μ.Π.Ε. και στην ακτομηχανική μελέτη δεν αναφέρουν ΠΟΥΘΕΝΑ ΟΥΤΕ ΠΛΑΤΟΣ, ΟΥΤΕ ΥΨΟΣ ΜΟΛΟΥ. Μονάχα το μήκος αναφέρουν... Στο σχέδιο επίσης του 2005 (οριζοντιογραφία - Εικόνα24) δεν έχουν σχεδιάσει πουθενά τα επιπλέον 24μ μήκους που προσθέτει το ακρομώλιο. Αυτά τα 11μ και 13μ που φαίνονται έχουν υπολογιστεί με βάση την κλιμακα του σχεδίου, με χάρακα επάνω στο σχέδιο. Άλλωστε είναι φανερό ότι έχουν γραφτεί από εμάς με το χέρι. Η "συμπτωματική" λοιπόν απόκρυψη του μήκους και στα σχέδια νομίζω πως αποκτά το νόημά της...

Θέση 12 (οριζοντιογραφία και Τυπική Διατομή): Εδώ πρόκειται για την ονομαζόμενη "ζώνη Περιπάτου" όπως την αποκάλούσε στην εφημερίδα του ο Α.Χ. Σημειώστε ότι πρόκειται για το ψηλότερο επίπεδο όπου μπορεί ένας επισκέπτης να κάνει τη βόλτα του και ενδεχομένως να "απολαύσει" τη θέα κ.λ.π. για την οποία θα μιλήσουμε σε λίγο.Όπως μπορείτε να δείτε και στο σχέδιο της Τυπικής Διατομής το συνολικό του πλάτος είναι μόλις 1,4 μ., περίπου δηλαδή όσο ένα πεζοδρόμιο ενώ κατα διαστήματα θα υπήρχαν και πετρόκτιστα παγκάκια. Η διαφορά με το πεζοδρόμιο είναι πως αν για κάποιο λόγο δε χωράς, δεν μπορείς να κατέβεις στο δρόμο.

Αναρωτιέστε γιατί το σχολιάζω;; Για παρατηρήστε λίγο καλύτερα την Τυπική Διατομή...

Θέλω να πιστεύω πως βλέπετε ότι όπως περπατάμε προς τον Καλόγερο (κατά μήκος του μόλου) θα είχαμε ένα τοιχαλάκι αριστερά μας (προς το πέλαγος) ύψος 1,3 μ. και ένα "Κιγκλίδωμα" (όπως γράφει στο σχέδιο) στα δεξιά μας (προς το χωριό). Ένα μεταλλικό ΚΑΓΚΕΛΟ δηλαδή συνολικού μήκους 97,5μ !!! (Απόσταση Ι-Μ).
Εκτός λοιπόν του ότι η συγκεκριμένη ζώνη στην ουσία είναι ΕΝΑΣ ΔΙΑΔΡΟΜΟΣ όπου θα περιμένουμε "στην ουρά" για να κάνουμε τον "φοβερό" περίπατο, υπάρχει και ένα μεταλλικό κάγκελο το οποίο στην ουσία είναι μέσα στη θάλασσα. Στο μάτι του Βοριά.

Για σκεφτείτε σε πόσους μήνες θα σκουριάσει τελείως και θα αποτελεί κίνδυνο για όλους μας;;;;
Μήπως θυμάστε τις "Κερκυραϊκού τύπου" λάμπες - προβολείς που μπήκαν πριν μερικά χρόνια από το λιμενικό ταμείο για να φωτίζουν το χωριό;;;
Θυμάστε πως είναι τώρα;; Σήμερα;;
Θυμάστε εδώ και πόσα χρόνια έχουν γίνει έτσι;;;

Τους άρεσε φαίνεται το αποτέλεσμα των σκουριασμένων κολονών και είπαν να βάλουν και κάγκελο. ΗΜΑΡΤΟΝ !!!
ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ.

Θέση 13 (οριζοντιογραφία και Τυπική Διατομή): Εδώ προσωπικά σηκώνω τα χέρια ψηλά. Δείτε το με τα μάτια σας. Το γράφει ξεκάθαρα στην οριζοντιογραφία:

Πρόκειται για ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΖΩΝΗΣ ΠΡΑΣΙΝΟΥ μέσα στη θάλασσα !!!!

Μιλάμε δηλαδή για μία ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΖΑΡΝΤΙΝΙΕΡΑ/ΧΑΛΙ στη μέση της θάλασσας, στο μάτι του Βοριά, μήκους 97,5μ, πλάτους 3,35μ και βάθους 2,6μ - 1,46μ = 1,14μ !!!!

Όπως βλέπετε στην Τυπική Διατομή αυτή η "ζαρντινιέρα"/"χαλί" είναι γεμάτη χώμα...(το γράφει).
Περιμένω από εσάς προτάσεις σχετικά με το ποια φυτά πιστεύετε ότι θα ευδοκιμούσαν σε ένα τέτοιο "χαλί" που όλο το χρόνο θα βρέχεται από την αλμύρα της θάλασσας και θα λυσσομανάει ο Βοριάς.... Αυτός είναι και ο λόγος όπως μου είπαν τα παιδιά του Ε.Μ.Π. που έφτιαξαν τη φωτογραφία της προσομοίωσης που δεν έχουν βάλει κανένα φυτό και το έχουν αφήσει "καφέ". Σκέτο χώμα.
Τα σχόλια δικά σας για το θαλασσοδαρμένο "χαλί".

Θέση 14 (οριζοντιογραφία και Τυπική Διατομή): Εδώ είναι και το βασικό επίπεδο χρήσης του μόλου αφού στην άκρη αυτού θα δένουν όλες οι βάρκες τα καΐκια, τα κότερα και...το πλοίο "Σκοπελίτης" όπως σχολιάζει στην Μ.Π.Ε. ο μελετητής.....!!!!!!
Το συνολικό του πλάτος προκύπτει ευκολότατα από την κάτω λωρίδα της τυπικής διατομής αν αφαιρέσουμε την αρχή του από το τέλος του. Συνεπώς είναι 60,21μ - 46,58μ = 13,63μ.
Από αυτά τα13,63μ, τα (48,89 - 46,58=) 2,31μ είναι να μονοκόμματο πετρόκτιστο παγκάκι, ενώ τα υπόλοιπα 11,06μ είναι η καθαρή αποβάθρα επιβίβασης/αποβίβασης ανθρώπων ή και αυτοκινήτων !!!!

Μιλάμε δηλαδή για μία τεράστια αποβάθρα διαστάσεων 97,5m x 11,06m. Για να αντιληφθείτε πόσο πλατιά είναι φανταστείτε ότι χωράνε περίπου 3 αυτοκίνητα κολλητά το ένα πίσω από το άλλο (όχι δίπλα στο άλλο) !!!!

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ -ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Προσέξτε και κάτι ακόμα σχετικά με την αποβάθρα. Συγκριτικά με τον σημερινό υπάρχων μόλο των 70's ο μόλος του 2005 θα "επεκτεινόταν" προς το χωριό κατά 7,00 περίπου μέτρα!! Θα μπάζωνε / μίκραινε δηλαδή ΑΚΟΜΑ περισσότερο ο κόλπος.... (Δείτε τις κόκκινες κατακόρυφες γραμμές στην Τυπική Διατομή).

Θέση 15 (οριζοντιογραφία): Σε αυτή τη θέση "ΘΑ" κατασκευαστεί φάρος. Προσέξτε είναι η βάση του φάρου. Όχι ο φάρος. Το λέει ξεκάθαρα στο κειμενάκι που έχει υπογραμμισθεί με κίτρινο χρώμα δεξιότερα..."Έγχυτο σκυρόδεμα για την μελλοντική εγκατάσταση του φανού ακρομωλίου". Δηλαδή αφού τέλειωναν με το λιμάνι, θα έψαχναν να βρουν λεφτά για φάρο...μέχρι να μπεί δε θέλω να σκέφτομαι πόσα ναυάγια θα θρηνούσαμε...

-------------------------------------
-------------------------------------

Συνολικά λοιπόν το έργο έχει 164μ. μήκος, 5,10μ. ύψος και το απίστευτο συνολικό πλάτος των περίπου 60,21-9,56 = 50,65μ (βλ. κάτω γραμμή Τυπικής Διατομής). Ο μόλος που θα φτιαχνόταν δηλαδή θα είχε πλάτος μεγαλύτερο από τα 3/4 του μήκους του σημερινού μόλου του '70. Επίσης λέω περίπου γιατί ο μόλος δεν έχει παντού σταθερό πλάτος.

ΣΗΜΕΙΩΣΤΕ βέβαια ότι το πλάτος που σας ανέφερα, αφορά και το κομμάτι που θα είναι κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η κατασκευή θα φαίνεται μικρή. Αντίθετα μάλιστα. Για να ακριβολογούμε λοιπόν το πλάτος του μόλου πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας θα ήταν 60,21-26,28 = 33,93μ, δηλαδή 34μ. Πάνω από το 1/3 δηλαδή του μήκους του σημερινού υπάρχοντα μόλου !!!!!

2.1.2. Ο αισθητικός και οπτικός αποκλεισμός από το θαλασσινό τοπίο, της πιο "ζωντανής" περιοχής του Απόλλωνα (αμμουδιά, παραλία, καταστήματα) ΧΑΡΗ ΣΤΟ ΜΟΛΟ.



Σε αυτή την υποενότητα θα παρου

Δεν υπάρχουν σχόλια: