Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

Το "Έγγραφο - Συνδετικός κρίκος" που χρησιμοποιείται με..."μαεστρία" στη μελέτη του 1999, αλλά και στην επόμενη, αυτή του 2003 !!!!

Είπαμε για τις απαντήσεις των υπηρεσιών οι οποίες όπως είδατε δεν ήταν καθόλου ενθαρρυντικές. Παρ' όλα αυτά ήδη από το καλοκαίρι του 1999 (πριν και την απάντηση της αρχαιολογικής υπηρεσίας) η τοπική εξουσία και οι τοπικοί παράγοντες, είτε γιατί δεν ήθελαν είτε γιατί στην κυριολεξία δεν καταλάβαιναν, πανηγύριζαν ότι η μελέτη εγκρίθηκε (ως έχει) και ότι "το έργο προχωράει" !!!!!

Όπως αναφέραμε και στην περίληψη, εκείνο το καλοκαίρι ήταν που η μελέτη έκανε την 1η δημόσια εμφάνισή της και κάποιοι πολίτες ενδιαφέρθηκαν να δουν τι λιμάνι ήταν αυτό, για το οποίο άκουγαν πρώτη φορά. Χάρη σε αυτούς έχουμε σήμερα όλα τα παραπάνω έγγραφα και στην παρακάτω ανάρτηση θα δούμε και την 1η συντονισμένη αντίδρασή τους (τον Νοέμβριο του 1999). Σε αυτή την ανάρτηση όμως θέλουμε να σας δείξουμε την εξέλιξη αυτών των "διαδικασιών έγκρισης".

Μετά λοιπόν από τις απαντήσεις των υπηρεσιών, η εξουσία και οι τοπικοί άρχοντες συνέχιζαν την προώθηση των εγκρίσεων αυτής της πρόχειρης μελέτης λιμανιού. Έτσι το Νοέμβριο του 1999 (15-11-99) η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου στην οποία υπάγεται η Νάξος αποφασίζει την Προέγκριση Χωροθέτησης του έργου "Βελτίωση Λιμένα Απόλλωνα νήσου Νάξου".

15 Νοεμβρίου 1999



















Όπως βλέπετε για άλλη μια φορά έχει αλλάξει ο τίτλος του έργου...Αυτή τη φορά η λέξη κλειδί είναι η λέξη "Βελτίωση...". Έφυγε το "Επισκευή - Επέκταση".Από όσα έχουμε αντιληφθεί κάθε φορά άλλαζε γιατί :

1ον: Είναι τσαπατσούληδες.

2ον: Επειδή ήταν τσαπατσούληδες αλλά και μπαγαπόντηδες, κάθε φορά άλλαζαν τον τίτλο ανάλογα με την υπηρεσία στην οποία τον στέλνανε, έτσι ώστε να μην τους πει καμία υπηρεσία τρανταχτό "όχι" για τη μελέτη. Σε αυτές τις υπηρεσίες μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε και την Ε.Ε.

3ον: Η κάθε υπηρεσία είχε και διαφορετική άποψη σε σχέση με το "ποιος τίτλος έργου θα μπορέσει να αποσπάσει ευκολότερα τα χρήματα (είτε από τον προϋπολογισμό του κράτους, είτε από την Ε.Ε.) προκειμένου να γίνει το έργο". Προφανώς οι συνεννοήσεις για τα "βαφτίσια" του έργου γίνονταν κάθε φορά τηλεφωνικά.

Μιλάμε δηλαδή για τέτοια προχειρότητα και φυσικά μιλάμε για απίστευτη αλαζονεία. Βλέπετε, κανονικά δεν επιτρέπεται το ίδιο έργο να αλλάζει τίτλο από μήνα σε μήνα, από έγγραφο σε έγγραφο και από υπηρεσία σε υπηρεσία. Ο μόνος όμως που θα μπορούσε να τους κυνηγήσει για αυτό ήταν ο ίδιος τους ο εαυτός!

Καταλάβατε;;;;

Δεν έχουν κανέναν από πάνω τους να τους ελέγχει. Ακόμα και οι πολίτες να τους πήγαιναν στα δικαστήρια, θα κατέληγε ότι ήταν ένα απλό λάθος και θα το διόρθωναν. Κανείς δεν μπορεί να αποδείξει δόλο για τέτοιες ενέργειες. Άρα θα γινόταν πολύ κακό για το τίποτα από την πλευρά των πολιτών. Αυτό είναι το "σύστημα" και στη συγκεκριμένη περίπτωση δουλεύει πολύ καλά.

Σημαντικές - παρατηρήσεις - σχόλια σχετικά με το συγκεκριμένο έγγραφο:

Όπως βλέπετε το έγγραφο αυτό στα σχετικά του, μεταξύ πολλών εγγράφων που δεν έχουμε αναφέρει κυρίως γιατί είναι γενικού περιεχομένου αλλά και γιατί θα πλατιάζαμε πολύ, μνημονεύονται και οι γνωμοδοτήσεις του ΓΕΝ, της ΥΕΝ και της Εφορίας Ενάλιων Αρχαιοτήτων ΤΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ότι πρέπει να τηρηθούν και να υλοποιηθούν οι προϋποθέσεις που θέτουν οι εν λόγω υπηρεσίες.

Μάλιστα σχετικά με την ακτομηχανική μελέτη καθώς και την περιβαλλοντική μελέτη, η απόφαση επισημαίνει παραπάνω της μιας φοράς την υποχρέωση να γίνουν.


Δυστυχώς αυτές έπρεπε ήδη να έχουν γίνει...Το να γίνουν εκ των υστέρων με δεδομένη τη θέση και τη διεύθυνση του μόλου, το μόνο που θα προσφέρει είναι να δούμε "πόσο χάλια έχει σχεδιαστεί" το έργο και όχι να βρούμε λύση για το "πού πρέπει να κατασκευαστεί ο μόλος". (Το απίστευτο είναι ότι στην επόμενη μελέτη θα δούμε ότι κάνουν ΑΚΡΙΒΩΣ ΑΥΤΟ !!!)

Το πιο σημαντικό όμως στοιχείο σε αυτό το έγγραφο που αφορά τη Μελέτη του 1999 είναι παραδόξως...η ημερομηνία.

Όπως μπορείτε να δείτε, στην τελευταία παράγραφο της 3ης σελίδας:

"Η παρούσα απόφαση ισχύει για πέντε (5) χρόνια
από την έκδοσή της" !!!!

Δηλαδή αν μέσα στα επόμενα 5 χρόνια δεν προχωρήσουν οι διαδικασίες, δε γίνουν οι αιτούμενες μελέτες (ακτομηχανική και περιβαλλοντική) κ.λπ., τότε η απόφαση αυτή δε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί, και θα πρέπει το έργο να ξαναπεράσει από διαδικασίες ελέγχου από το ΓΕΝ, το ΥΕΝ κ.λπ., ώστε η Περιφέρεια Ν.Α., με νέα πλέον έγγραφα να επανεκδόσει την απόφαση για προέγκριση χωροθέτησης...

Θυμηθείτε το "όλο αυτό", και θα δείτε τι έκαναν οι αθεόφοβοι, στην επόμενη μελέτη προκειμένου να μην ξαναχρειαστεί να περάσει από το Πολεμικό Ναυτικό για έλεγχο η όποια "νέα" μελέτη....