Τετάρτη 24 Ιουνίου 2009

1. Τοπογραφικό - Οριζοντιογραφία έργων (Μελέτη 1999)

Παρακάτω βλέπετε το σχέδιο "Τοπογραφικό - οριζοντιογραφία έργων" (ΕΙΚΟΝΑ 5), που κατατέθηκε μαζί με την παραπάνω αίτηση, στις 4 υπηρεσίες που αναφέρει αυτή. Πατήστε το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού (όπως πάντα) για μεγέθυνση:


----Για όσους δεν έχουν ΙΔΕΑ στο να "διαβάζουν" τέτοια σχέδια.
----

Προς διευκόλυνση όσων δε γνωρίζουν από σχέδια, έχουμε τοποθετήσει νούμερα (με κόκκινο χρώμα). Για όσους επίσης δεν έχουν επαφή με το αντικείμενο υποθέτω πως δεν τους είναι εύκολο να αντιληφθούν το μέγεθος των "έργων". Για αυτό το λόγο στη θέση 4 (αποδυτήρια αμμουδιάς) έχω τοποθετήσει χονδροειδώς 2 ανθρώπους όπως θα τους βλέπαμε από ψηλά (π.χ. αεροπλάνο). Αν ζουμάρετε θα τους δείτε (Είναι κόκκινες κουκίδες με παράσινες γραμμές για χέρια). Έχω τοποθετήσει και 2 ακόμα πάνω στην "νέα αποβάθρα" του "νέου μεγάλου μόλου" για να μπορείτε να συγκρίνετε.

--------------------------------------------

Επεξήγηση σχεδίου (με πολύ απλά λόγια):

Για αυτούς που δεν είναι εξοικειωμένοι θα τους βοηθούσε αν φαντάζονταν ότι βρίσκονται σε ένα αερόστατο ακριβώς πάνω από τον Απόλλωνα και κοιτάνε κάτω την παραλία. Αυτό που θα βλέπανε είναι αυτό που φαίνεται και στο σχέδιο.
Έτσι όπως κοιτάμε από ψηλά, στο πάνω μέρος του χαρτιού έχουμε μόνο θάλασσα (περίπου Ανατολή), στο κάτω μέρος του χαρτιού φαίνεται ο κεντρικός δρόμος του χωριού, στα δεξιά του χαρτιού είναι σαν να κοιτάμε προς τον Καλόγερο, κ.λ.π. Άλλωστε στο κάτω αριστερό μέρος του χαρτιού (κάτω από το τετράγωνο που λέει βιολογικός) φαίνεται ένα περίεργο βέλος με ένα Β. Αυτό το βέλος δείχνει το βορρά.

Κατά τα λοιπά (Ξεκινώντας από αριστερά του σχεδίου):

Θέση "1": Όπως καταλαβαίνετε, σε αυτή τη θέση απεικονίζεται ο υπάρχων ακόμη και σήμερα (2009) υποτιθέμενος Βιολογικός Καθαρισμός.

Θέση "2": Ακριβώς εκεί είναι το γωνιακό καφενείο "Καπετάν Μιχάλης". ΔΕΝ ΤΟ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. ΕΤΥΧΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΩΝΙΑΚΟ. ΑΠΛΩΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΤΟΠΙΣΤΕΙΤΕ.

Θέση "3": Στην περιοχή της θέσης 3 βλέπουμε ένα κομμάτι που είναι διαγραμμισμένο και ένα όχι. Αυτό που ΔΕΝ είναι διαγραμμισμένο είναι το υπάρχον μπετό (ο δρόμος, δηλαδή, μαζί με το μικρό μόλο). Το διαγραμμισμένο κομμάτι είναι αυτό που θα κατασκεύαζαν σύμφωνα με τη μελέτη. Όπως βλέπετε θα διαπλάταιναν το μικρό μόλο κατά 11,00 μέτρα!!! Θα μπάζωναν δηλαδή τη θάλασσα άλλα 11,00μ. !!!!

Έχει δε ακουστεί ακόμα και από ντόπιους μαγαζάτορες πως αν γινόταν αυτή η επέκταση, άτυπα θα χρησιμοποιόταν για πάρκινγκ αυτοκινήτων και λεωφορείων ή θα έβαζαν και άλλα τραπέζια !!! Δυστυχώς κανένας από αυτούς δε σκέφτηκε τη γραφικότητα και τη θέα που θα καταστρεφόταν και χάρην της οποίας όλοι αυτοί γεμίζουν τα...σημερινά "τραπεζάκια" τους. Κρίμα...

Θέση "4": Στη θέση 4 φαίνονται (πάντα από ψηλά) τα "αποδυτήρια" καθώς και τα σκαλάκια που οδηγούν από τον κεντρικό δρόμο στα αποδυτήρια (πολλοί πάνε από εκεί και κατεβαίνουν για την αμμουδιά). Ακριβώς μπροστά φαίνεται και ο βράχος που χώνεται στη θάλασσα και έχουν χτιστεί επάνω του τα αποδυτήρια και τα λεγόμενα λουτρά (γούρνες).

Θέση "5": Στη θέση 5 βλέπετε τον αντιπροσαμμωτικό μόλο, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ακριβώς επάνω στα υφιστάμενα βράχια του αρχαίου μόλου.

Επειδή κατά καιρούς έχει αμφισβητηθεί ότι συμβαίνει αυτό (η καταστροφή-θάψιμο του αρχαίου μόλου), και επειδή μερικοί μπορεί ακόμα να μην έχουν κατατοπιστεί πλήρως πάνω στο σχέδιο απαντώ σε αυτούς τους ισχυρισμούς με την εξής απλή λογική: Ωραία. Ας δεχτώ ότι δε σχεδιάστηκε επάνω στα βράχια του αρχαίου μόλου. Που είναι όμως τα βράχια του αρχαίου μόλου;;;; Κάπου πρέπει να φαίνονται.... Δεν μπορεί να ήταν τόσο μικρά και μάλιστα πιο μικρά από τα σκαλάκια των αποδυτηρίων, ή της φράουλας πίσω στην καυκάρα, έτσι δεν είναι;;;; Δεν μπορεί να είναι στη θέση 4 γιατί τότε θα λείπει πάλι ο μεγάλος βράχος που οριοθετεί την παραλία της αμμουδιάς και βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τα αποδυτήρια. Δεν επιτρέπεται σε ένα επίσημο τοπογραφικό λιμενικού έργου να μην το σχεδίασαν απλώς γιατί το ξέχασαν ή γιατί δεν ήταν σημαντικό... Για να το πάρουμε και διαφορτικά τα σκαλάκια στα αποδυτήρια ήταν πιο σημαντικά για το έργο;;; Αν τέλος πάντων το ξέχασαν τοτε δε λέγεται τοπογραφικό αλλά ΣΚΑΡΙΦΗΜΑ...ΣΚΙΤΣΟ. Και τα σκαριφήματα δεν τα καταθέτουν για εγκρίσεις......

Θέση "6": Απλώς εδώ σας δείχνω ότι είναι ο νέος μεγάλος μόλος, ο οποίος για όσους έχουν κατατοπιστεί νομίζω είναι προφανές ότι έχει σχεδιαστεί ακριβώς επάνω από τον παλιό μεγάλο μόλο της χούντας.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημανθεί ότι δεν πρόκειται για έργο, αλλά για...έργα!

Αυτό το γράφει και στο πινακάκι του σχεδίου (Δεξιά) αλλά και στην αίτηση την οποία συνοδεύει η οριζοντιογραφία κ.λπ.. Συγκεκριμένα γράφει "ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ - ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΡΓΩΝ" ! Δε λέει "έργου"....λέει "έργων".

Γιατί λοιπόν η μελέτη αναφέρεται σε "έργα"; Δεν είναι ένα το έργο;

Αν και για έναν απλό πολίτη είναι λογικό να το εκλαμβάνει σαν ένα έργο, για ποικίλους λόγους (κυρίως οικονομοτεχνικούς) ένα έργο συχνά χωρίζεται σε επιμέρους έργα, που στην προκείμενη περίπτωση είναι τέσσερα (4):


Έργο 1: Η επισκευή - επέκταση του υπάρχοντος μισοβυθισμένου κυματοθραύστη (!!!)

Όπως θα δείτε παρακάτω, αυτό ακριβώς έχει γραφτεί και στην τεχνική έκθεση της εν λόγω μελέτης. Το εξωφρενικό είναι ότι ο συγκεκριμένος μισοβυθισμένος κυματοθραύστης ("μεγάλος μόλος")...μισοβυθίστηκε γιατί δεν είχε σχεδιαστεί σωστά, γιατί δεν είχαν λάβει υπόψη τους κατά την περίοδο του 1970 ούτε θαλάσσια ρεύματα ούτε κυματισμούς, ούτε το χείμαρρο που εκβάλλει μέσα στον όρμο, ούτε τίποτα. Αυτά έλεγαν οι Αλιείς, αυτά έλεγε και το Πολεμικό Ναυτικό από το 1976!!!! Και όπως βλέπετε αντί να κοιτάξουν να κάνουν ακτομηχανική μελέτη, βυθομετρήσεις, ρευματομετρήσεις κ.λπ., για να μην ξαναδούμε τα προβλήματα του παλιού κακοσχεδιασμένου μόλου (μπάζωμα λιμένα, βύθιση μέρους του μόλου), 25 χρόνια μετά (1998-99), η τοπική αυτοδιοίκηση μαζί με ασυνείδητους μελετητές, ήρθαν για να επαναλάβουν την τραγική αμέλεια που υπήρξε επί χούντας (κατασκευή χωρίς ακτομηχανική μελέτη).

Με την αύξηση βέβαια των διαστάσεων του μόλου (όπως φαίνεται και στο σχέδιο το νέο συνολικό μήκος θα ήταν 140μ.), η καταστροφή του σίγουρα δε θα είναι τόσο σύντομη, όσο το 1970. Το σίγουρο είναι όμως ότι λόγω της και πάλι μη μελετημένης διεύθυνσής του (γεγονός -θυμίζουμε- που το βεβαιώνει το ΠΝ από το 1976) το μπάζωμα 3μέτρων που είχε παρατηρηθεί το 1970-73 θα είναι κατά πολύ εντονότερο, καθιστώντας το λιμάνι πρακτικά άχρηστο και μη λειτουργικό, ενώ δεν αποκλείεται κάποιο μέρος του μόλου, και πάλι να μην άντεχε.

Και μόνο λοιπόν, από την παραπάνω απόφαση να επισκευάσουν τον υφιστάμενο μόλο αντί πρώτα και κύρια να εξετάσουν ποια πρέπει να είναι η σωστή θέση και διεύθυνσή του (κάνοντας μία εμπεριστατωμένη ακτομηχανική μελέτη) γίνεται αντιληπτή η προχειρότητα της μελέτης και η επιπολαιότητα αντιμετώπισης των προβλημάτων από την οργανωμένη πολιτεία.

Έργο 2:
Εκβάθυνση της λεκάνης λιμένα.
Απαραίτητο, λογικό και επόμενο, αφού τόσα χρόνια μπάζωνε.

Έργο 3: Κατασκευή κρηπιδωμάτων.
Τα κρηπιδώματα φαίνονται στο παραπάνω σχέδιο, χρωματισμένα με κόκκινο χρώμα. Μέσα σε αυτά υπάρχει και η επέκταση - μπάζωμα των 11μ. στα οποία αναφερθήκαμε πρωτύτερα. Παρατηρήσαμε ακόμη πως ο σχεδιασμός και η μελέτη είναι τόσο πρόχειρη που πλέον ακόμα και η λεγόμενη "γλίστρα" (ράμπα για να μπαίνουν και να βγαίνουν με ασφάλεια οι βάρκες) ...ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ !!!!

Έργο 4: Αντιπροσαμμωτικός μόλος.
Πρόκειται για μόλο μήκους 30 μέτρων που υποτίθεται περιορίζει κάπως το μπάζωμα (άλλωστε από αυτή του τη λειτουργία προκύπτει και η ονομασία του). Τώρα πώς κατάφεραν χωρίς ακτομηχανική μελέτη να καθορίσουν τις διαστάσεις και αυτού και του κύριου μόλου....μόνο οι ίδιοι οι μελετητές το ξέρουν. Για την παράνομη και "απαράδεκτη πολιτιστικά" θέση του, αναφερθήκαμε λίγο πιο πάνω (βλ. "Θέση 5"). Θα μιλήσουμε όμως εκτενέστερα για αυτό παρακάτω.

Στην ουσία λοιπόν τα έργα - εργασίες είναι "οι δύο μόλοι" και "η εκβάθυνση του λιμένα".

Τώρα που πήρατε μία γενική εικόνα, ας δούμε και την "Τεχνική Έκθεση" που συνοδεύει μαζί με το σχέδιο την αίτηση εγκρίσεως που δείξαμε αρχικά...